czwartek, 14 listopada 2019

Spotkania filmowe


Cześć! U mnie bardzo intensywny czas. Mnóstwo zajęć na uczelni, a w międzyczasie oczywiście zajęcia artystyczne, na które uczęszczam. Jakiś czas temu miałam przyjemność uczestniczenia w spotkaniu z Juliuszem Machulskim i Wojciechem Danowskim, które odbyło się w Muzeum Kinematografii w Łodzi. Wydarzenie rozpoczęło się od projekcji filmu ,,Vinci'', który jest jednym z najbardziej kultowych w polskiej kinematografii. Twórcy opowiedzieli też troszkę o działalności Studia Filmowego ,,Zebra'' - o jego początkach, czasach świetności, a także upadku po ponad 30 latach funkcjonowania na polskim i zagranicznym rynku. Bardzo się cieszę, że mogłam posłuchać tak znane i ważne osobowości polskiego kina. Łódź, to miasto, w którym mogę lepiej poznać artystyczny świat filmu i jego twórców. W połowie października byłam na 10. Festiwalu Krytyków Sztuki Filmowej KAMERA AKCJA w Szkole Filmowej w Łodzi. Widziałam kilka krótkometrażowych filmów przygotowanych specjalnie na festiwal, a także byłam na spotkaniu dotyczącym nowości w polskim kinie w 2020 roku! Muszę powiedzieć, że polskie wytwórnie filmowe szykują naprawdę bardzo dobre premiery na światowym poziomie. 
Muzeum Kinematografii współpracuje również z moją uczelnią - Uniwersytetem Łódzkim. Dzięki temu mój kierunek ma tam zajęcia, które obywają się w oparciu o wcześniej obejrzany film. Wspólnie go analizujemy i omawiamy. Myślę, że to zdecydowanie lepsza forma nauki niż ciągłe siedzenie w ławkach. Pobudza do kreatywnego myślenia i poszerzania horyzontów. Jutro mam  do zaliczenia prezentację z przedmiotu o współczesnym kinie światowym, tak więc trzymajcie kciuki i pozdrowionka! :) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecam

ECHO - mój najnowszy singiel

Hej! Napłynęło do mnie mnóstwo wiadomości w związku z wydaniem mojej najnowszej piosenki ECHO . Wielu z Was pisze, że jest to mój najle...

Popularne posty